Érdemes-e prémium márkájú autót vásárolnunk

Mitől prémium egy autómárka? Megéri-e a bőséges felárat, ha egy ilyen márka mellett dönt? Olvasson tovább, és megtudhatja!

Audi, Mercedes, BMW, Lexus, Infinity. Nagy autómárkák, melyek láttán elismerően csettint a szomszéd. Az utca népe megnéz minket. A csajoknál lecsúszik a bugyi – már amelyiknél. Mi áll a háttérben? Valóban minőségiebbek ezen márkák modelljei? És miért érdekli ez az amúgy autós analfabétákat is?

A prémiumautó-márkák minősége

Minőség alatt számos tulajdonságot megvizsgálhatunk. A beltér színe és anyagai. A motor, a futómű, az autó egyéb alkatrészeinek műszaki igényessége, kiemelkedő műszaki megoldásai. És mindezeknek a tartóssága.
Ezeknek a vizsgálatát érdemes az autó első néhány évében, illetve az azt követő időszakban is megvizsgálnunk.

A prémiumautó az első néhány évben – amíg a garancia el nem választ

Az első néhány évben a legtöbb autótulajdonos szinte 100%-os gondmentességet vár el. Ne legye az autó sokat szervizben, maradjon újszerű állapotban a beltér. A kötelező szervizeken kívűl, amely leginkább a motor olajcseréjét foglalja magában, ne merüljön fel egyéb karbantartási teendő. Egy ilyen tetemes összeg elköltését követően más problémával ugyanis nem szeretne szembesülni egy prémiumautót vásárló tulajdonos.

Teljesülnek-e ezek?

Ez erősen márkafüggő. A német vonal, azaz az Audi, a BMW és a Mercedes egyes típusai változó sikerrel teljesítik a fentieket. Egyes motorcsaládok horrorisztikus konstrukciós, azaz tervezési hibáknak köszönhetően akár már 50-60,000 kilométer környékén hibajelenséget produkálhatnak. Ilyenkor ez jellemzően a garancia keretében javításra kerül, a tulajdonosnak mégis időt kell szánnia a szervizbe menésre, a csereautó felvételére. A bizalom is csökken ilyenkor, hosszabb útra indulva biztosan eszébe jut a gazdinak, nem-e épp most fog leállni ismét az autó.

A japán márkák egyértelműen megbízhatóbbak. Sok németautó-tulajdonos ezt nem szívesen ismeri be, vagy például a BMW esetén szívesen használják a „szervizigényes” kifejezést.

Prémiumautók a garancia lejártát követően

Ez az az időszak amikor igazán drágává válhat egy prémiumautó fenntartása. Az alkatrészárak magasabbak, mint egy hagyományos autónál. A sokszor igényesebb futómű, mely több alkatrészből épül fel, mint egy mezei modellnél, több hibát is produkál. Ezáltal többe kerül a fenntartás.

A beltér prémiumos érzete szintén visszaüthet idővel. Régebbi Audik esetén a bézs vagy világosszürkére festett műanyagok idővel elkopnak, és elősejlik a fekete műanyag. Ez természetesen nem egyenletes kopást jelent, rendkívűl csúnyán hagyva így a belteret.

Összeségében elmondható, hogy a japán márkák az autó ezen életszakaszában sokkal megbízhatóbbak. Tény, hogy a Lexus is fogott mellé, a 180 lóerős D2D motorjuk 150,000 kilométer környékén beengedi a hűtővizet a motor belsejébe, 500-600,000 forintos számlát produkálva.

Bármelyik márka mellett is döntsön, mindenképpen tájékozódjon először az adott típus adott motorral szerelt változatáról, és kerülje el a köztudottan problémás eseteket.

Navigation